9 Nisan 2015 Perşembe

KIYAFETLERDE ÇARPICI RENK KOMBİNİ NASIL YAPILIR



moda carpici renkler

Merhabalar,
Bugün birçoğumuzun aslında bildiğimizi sandığımız bir konuyla karşınızdayım;
KIYAFETLERDE RENK KOMBİNİ .
Siz de belirli renkleri hep siyah ya da griyle kombinlemekten sıkıldıysanız, stil sahibi renk kombinleri yapmak istiyorsunuz, başkalarında gördüğünüz renk kombinleri için niye ben akıl edemedim diye hayıflanıyorsanız bu yazı tam sizlik.
Aslında bu işe matematik gözüyle bakabilirsiniz, tek fark burada sayılar yerine renk çarkından faydalanacağız.
Size önerim bu işte pratikleşinceye kadar dolabınızın kapağına aşağıda gördüğünüz gibi bir adet renk çarkı çıktısı alıp yapıştırmanız, ve aşağıda anlatacağım denklemleri baz almanız.



1. Birbirine komşu renkler
İşte zarif kombinler yaratacağınız risksiz bir denklem. Aynı aileden, yani aynı renk grubundan renkler seçmek.
Sarı/Turuncu veya Yeşil/Lacivert uyumu gibi.


2. Birbirine 90 derece açı oluşturan renkler
Keskin ve çarpıcı bir görünüm için olmazsa olmaz bir denklem.
Örneğin siklamen rengi bir pantolonunuz var, ilk önce renk çarkında rengini buluyorsunuz ve hayali bir L harfi çiziyorsunuz. Renk çarkında o müthiş koyu yeşil rengi gördünüz mü? Şimdi doğru dolaptan yeşil bir üst seçmeye.

3. Birbirine 180 derece açı oluşturan renkler
Bir nevi kontrast da diyebiliriz. Bu denklemle cesur, renkli bir o kadar da eğlenceli kombinler garanti. Seçtiğiniz renten  karşı tarafa düz bir çizgi oluşturmanız yeterli.
Mercan rengi pantolonunuz üstüne saks mavisi kazağınızı giymek daha önce aklınıza gelmiş miydi ?



4. Renk çarkı üzerinde T harfi oluşturan renkler
İkili kombinlere alıştıysanız sıra 3'lü kombinlerde.Bunun için renk çarkı üzerinde hayali bir T harfi çizmeniz yeter.
Yeşil-Turuncu-Mor işte bu kadar basit!



5. Renk çarkı üzerinde X harfi oluşturan renkler 
2li 3lü kombinler tamamsa bir adım daha öteye geçmeye geçmeye hazırsınız demektir.
Bunun için renk çarkı üzerinde basit bir çarpı işareti çizmeniz yeterli.

2 yorum :

  1. Başkalarında bayılıyorum ama kendim bu kadarına cesaret edemiyorum iğreti duruyor gibi geliyor:) Uyumlar çok güzel aslında:)

    YanıtlaSil
  2. Tebrik ediyorum, bloğumun çekilişini siz kazandınız😊 emelozdel@hotmail.com haberleşelim

    YanıtlaSil